Blij als lid van de NVVK




Belofte van de NVVK

Lid zijn van één van de belangrijkste brancheorganisaties binnen de schuldhulpverlening en schuldsanering schept verplichtingen voor ons, maar is tegelijkertijd een belofte naar u, als klant.

Hoe ziet de NVVK belofte eruit? Zes uitgangspunten.


1. Aanmelding zonder drempels

Voor u betekent dat als klant:

  • Dat u weet waar u zich moet melden voor financiële hulpverlening.
  • Dat u zich telefonisch, via de website of via e-mail op ieder moment kan aanmelden.
  • Dat er binnen 2 werkdagen contact met u wordt opgenomen om binnen 10 dagen een afspraak in te plannen voor een intake.
  • Dat u met alle vragen over financiële problemen welkom bent, klein of groot.
  • Dat u geen informatie mee hoeft te nemen naar het aanmeldingsgesprek.
  • U als dat nodig is de nodige hulp krijgt om alle informatie te verzamelen om een aanvraag te doen voor schuldhulpverlening.

2. Hulp op basis van vertrouwen

Voor u betekent dat als klant:

  • Dat de gesprekken gericht zijn op het creëren van vertrouwen.
  • Dat er begrip is voor stress met bijbehorend gedrag en of achterliggende problemen.
  • U de ruimte krijgt om fouten te maken en als het even niet lukt, de hulpverlener u niet in de steek laat.

3. Duidelijkheid, zodat je weet waar je aan toe bent

Voor u betekent dat als klant:

  • U duidelijk uitgelegd krijgt hoe het traject in elkaar steekt en wat ik kan verwachten.
  • U zo nodig alle informatie op mijn eigen (taal)niveau uitgelegd krijg, in tekst of met plaatjes.
  • U op de hoogte gehouden wordt van de voortgang van uw traject.

4. Er vallen geen klanten buiten de boot

Voor u betekent dat als klant:

  • U altijd wordt geholpen met uw financiële problemen, in wat voor situatie of omstandigheden u ook verkeert.
  • Als u nog niet kunt beginnen aan een schuldregeling, u wel geholpen wordt alle voorbereidingen te treffen om de financiële problemen stabiel te houden.
  • De financiële hulpverlener goed samenwerkt met uw andere hulpverleners.
  • Als u andere zorgen hebt de financiële hulpverlening zich inspant toch een schuldregeling op te starten.

5. De druk van schuldeisers verlagen

Voor u betekent dat als klant:

  • De financiële hulpverlening u zo nodig ondersteunt in het contact met schuldeisers en deurwaarders, waardoor u minder stress heeft.
  • Uw financiële hulpverlener in het contact met de schuldeisers altijd probeert verhoging van kosten te voorkomen.
  • De financiële hulpverlener zijn uiterste best doet om u met problemen, die direct impact hebben op uw leefsituatie te helpen.

6. Zo goed mogelijk schuldenzorg vrij

Voor u betekent dat als klant:

  • U de ondersteuning en nazorg krijgt die u nodig hebt, zo kort als dat kan, zo lang als nodig is.
  • U ook geholpen wordt met het veranderen van uw gedrag en zelfredzaam zijn, zodat u niet terugvalt.
  • De financiële hulpverlener alle ( wettelijke) middelen benut om een schuldregeling op te zetten, ook als de schuldeisers niet mee willen werken.

Wetenswaardigheden

Lenen leasen of sparen

Bijna alles is tegenwoordig binnen handbereik.

Agenda

14-12-2021
Vergadering AB december 2021